Dar Es Salaam – Lubumbashi (05/01/2010-11/01/2010)

Tussen mijn aankomst in Dar es Salaam op dinsdag 5 januari en mijn aankomst in Lubumbashi op dinsdag 12 januari zit amper 1 week, maar het lijken er veel meer. Niet omdat ik me verveeld heb, integendeel, maar omdat ik de afgelopen 7 dagen weer enorm veel indrukken, ervaringen, ontmoetingen achter de rug heb dat ik me afvraag hoe dat uberhaupt mogelijk is in die tijdsspanne.

Dit allemaal in een verslag samenvatten, is niet te doen. Daarvoor ben ik niet goed genoeg in het schrijven. En het zou jullie toch maar vervelen. Daarom liever een overzicht van de – voor mij althans – meest markante momenten van de afgelopen week.


Nu ben ik nog tot 21-02-10 in Lubumbashi in het kader van het UCOS-Jamboproject. Zie http:/lubumbxl10.blogspot.com voor meer nieuws en foto's.

zondag 17 januari 2010

Zanzibar, woensdag 6 januari

Op de ferry naar Zanzibar ontmoet ik drie Sloveense meiden die aan het rondtrekken zijn. Ik spreek hen aan om samen een taxi te delen, wat uiteraard goedkoper is. We rijden wat van hier naar daar, op zoek naar een slaapplaats. Ik zou normaal gezien verblijven bij iemand die ik via Couchsurfing had gecontacteerd, maar hij geeft niet thuis als ik hem bel. Uiteindelijk kom ik terecht in een door Belgen gerund bungalowdorptoestand iets buiten het centrum van het historische Stown Town. De Sloveensen trekken terug naar het centrum. Ik breng die avond door met de Belgische uitbaters en andere Belgische bezoekers. Weinig interculturele onderdompeling die avond dus, op de heerlijke inktvisschotel en Kilimanjarootjes na.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten